خرید تضمینی بیش از 7 هزار تن گندم از کشاورزان

تا کنون

خرید تضمینی بیش از 7 هزار تن گندم از کشاورزان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: امسال تا کنون هفت هزار و پانصد و پنجاه تن گندم به صورتی تضمینی از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته حدود پنج هزار تن کمتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رییس سازمان جهاد کشاورزی عصر امروز در جلسه ی کارگروه سیاستگذاری گندم ،آرد و نان با اعلام این خبر افزود: در مدت مشابه سال گذشته دوازده هزارو 444 تن خرید داشتیم که دلیل آن کاهش تولید گندم در استان و برداشت با تاخیر نسبت به سال گذشته است.

پورمیدانی افزود: قیمت خرید تضمینی تا 13 خرداد به کشاورزان پرداخت شده و تلاش داریم تا هرچه زودتر مبالغ باقی را پرداخت کنیم.

وی همچنین به قاچاق گندم اشاره کرد و گفت:  گندم های خریداری شده از خارج از استان تبدیل به آرد و به کشورهای دیگر قاچاق می شود.

رادمنش رییس غله نیز با اشاره به دستورالعمل جدید کشوری گفت: خریداران می توانند با نظارت سازمان غله خرید توافقی غیره دولتی با قیمت بالاتر از نرخ دولتی داشته باشند.

غضنفری معاون اقتصادی استاندار هم در این جلسه به پرداخت هرچه سریعتر قیمت گندمهای خریداری شده به کشاورزان تاکید کرد و گفت: تلاش شود تا تمام گندم تولید شده ی استان خریداری شود و به خارج از استان منتقل نشود.

در ادامه جلسه رییس سازمان غله  استان در گزارشی اعلام کرد کیفیت نان نانوایی های آزادپز  و نیمه دولتی نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده و همچنان کیفیت پایین است، درحالی که نانوایی های دولتی با اعمال نظارت نان با کیفیت بهتری می پزند.

وی با اشاره به اینکه آرد نان لواش و تافتون درصد سبوس پایینی دارد و همچنان سفید است گفت: کارخانه های استان درصد سبوس دار بودن را رعایت می کنند اما ده درصد آرد وارد شده به استان این کیفیت را ندارد که توسط آزادپزها خریداری می شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*