مجری طرح گندم مطرح کرد؛ ۱.۷ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد

مجری طرح گندم مطرح کرد؛

اسفندیاری پور از خرید ۱.۷ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبر داد و گفت: این میزان خرید در مدت مشابه سال قبل ۱.۳ میلیون تن بوده است.

۱.۷ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شصت و هفتمین جلسه کمیته فنی گندم با هدف بررسی آخرین وضعیت سبز بذور اصلاح شده در طبقات مختلف در مناطق سرد و معتدل و ارائه توصیه‌های فنی برای تولید بذور عاری از آفات، بیماری علف‌های هرز با حضور اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم، کریمی مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی، نمایندگان موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور، اعضای هیات علمی موسسه گیاه پزشکی کشور، محققین گندم، سازمان حفظ نباتات، سازمان هواشناسی کشور،  کمالی محقق ارشد گندم و  معاونین بهبود تولیدات گیاهی سازمان‌های جهاد کشاورزی و کارشناسان گندم و کنترل و گواهی بذر استان‌های کشور از طریق ویدئو کنفرانس امروز در سالن جلسات شهدای نعمتی جم برگزار شد.

در این جلسه مشاور وزیر و مجری طرح گندم از خرید حدود ۱.۷ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبر داد و گفت: این میزان خرید در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۳ میلیون تن بوده است.


بیشتر بخوانید: خرید تضمینی گندم از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشت/متوسط قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۷۲۶ تومان


اسفندیاری پور ابراز امیدواری کرد که با مراقبت‌هایی که در ایام باقیمانده از فصل زراعی و برداشت از مزارع گندم بویژه مزارع بذری انجام خواهد شد، مشکلی در تولید پیش بینی شده و خرید گندم نداشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت تلاش کنند برنامه تولید بذر گندم و جو استان بر اساس برنامه ابلاغی در طبقات پرورش ۳، مادری و گواهی شده محقق گردد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*