بیش از 9 هزار هکتار اراضی زراعی کامیاران سمپاشی شد

بیش از 9 هزار هکتار اراضی زراعی کامیاران سمپاشی شد

سنندج – ایرنا – رئیس جهاد کشاورزی کامیاران گفت: از زمان آغاز سمپاشی مزارع در سال جاری تاکنون 9 هزار و 40 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان علیه آفات نباتی سمپاشی شده است.

بهرام کوشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا هفت هزار هکتار مبارزه با علف های هرز گندم، 900 هکتار پهن برگ،50 هکتار باریک برگ و زنگ زرد، 530 هکتار علف هرز نازک برگ کلزا، 230 هکتار پهن برگ کلزا و 330 هکتار شته کلزا سمپاشی شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت کشاورزی شهرستان با توجه به بارندگی های امسال بسیار مطلوب است، افزود: از 30 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم 25 هزار هکتار آن دیم و 5 هزار هکتار دیگر آبی است.
کوشکی یادآور شد: پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت، 80 هزار تن گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش دارد.
رئیس جهاد کشاورزی کامیاران با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته 150 هکتار افزایش داشته است اضافه کرد: در سال جاری برداشت 2 هزار تن دانه روغنی از 650 هکتار سطح زیر کشت کلزا این شهرستان پیش بینی ها می شود.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و 102 هزار نفر جمعیت دارد که 42 هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و 60 هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند که دارای 67 هزار هکتار زمین کشاورزی است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*