مدیرعامل شرکت غله سمنان:خرید تضمینی گندم امسال 125 هزارتن پیش بینی می شود

مدیرعامل شرکت غله سمنان:

خرید تضمینی گندم امسال 125 هزارتن پیش بینی می شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: افزایش تولید و میزان خرید تضمینی گندم، با توجه به بارش های مطلوب ماه های اخیر در استان، تا 125 هزار تن پیش بینی می شود.

محمدباقر منوچهری عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی امسال 17 هزار ریال تعیین شده است که این رقم برای سال زراعی 96-97 براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی 13 هزار و 300 ریال بود.
وی خاطرنشان کرد: 32 پایگاه خرید تضمینی گندم مانند سیلوهای ملکی این شرکت و کارخانه های آرد در نقاط مختلف استان سمنان با دستور سازمان جهادکشاورزی آماده خرید از گندم کاران استان است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در استان 105 هزار تن بود که با افزایش بارش ها برای سال زراعی جاری این رقم تا 125 هزار تن قابل انتظار است.
منوچهری تصریح کرد: میزان مصرف گندم در نانوایی های استان سمنان به طور متوسط 70 هزار تن در سال است و دست کم 20 هزار تن گندم در بخش صنعتی برای تولید انواع شیرینی و شکلات استفاده می شود.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی های اصولی برای خرید تضمینی گندم در استان انجام شده است و با همکاری دولت امیدواریم در کمترین زمان ممکن برای پرداخت مطالبه های گندم کاران اقدام شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: زمان برداشت گندم با توجه به سردی هوا در استان سمنان به نسبت سال های گذشته با اندکی تاخیر آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی 96-97 بیش از 86 هزار تن گندم با قیمت یک هزار و 140 میلیارد ریال از گندمکاران استان سمنان خریداری شد.
در استان سمنان حدود 800 واحد نانوایی فعالیت می کنند که از این تعداد 400 واحد یارانه پز است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*