پژوهشگر اقتصادی: دولت باید قیمت گندم را منطقی و به موقع اعلام کند

پژوهشگر اقتصادی:
دولت باید قیمت گندم را منطقی و به موقع اعلام کند
سلیمی زاده با اشاره به اینکه دولت قیمت ۱۷۰۰ تومانی را برای نرخ تضمینی گندم اعلام کرده است، گفت: نرخی باید برای آن تعیین شود که برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد از این رو دولت باید قیمت گندم را منطقی و به موقع اعلام کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، برنامه پایش یکشنبه شب ها بعد از سریال شبکه یک سیما پخش می شود و در برنامه این هفته خود (25 فروردین) به بررسی نرخ خرید تضمینی گندم و یک کارآفرین برتر در صنعت بتن به بیان نحوه فعالیت در این صنعت پرداخته است. پژوهشگر اقتصادی در این برنامه با اشاره به اینکه گندم کالای استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود، گفت: «نرخی باید برای آن تعیین شود که برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.»

«سلیمی زاده» با اشاره به اینکه دولت قیمت 1700 تومانی را برای نرخ تضمینی گندم اعلام کرده است، گفت: «با وجود اعلام این نرخ اما کشاورزان اعتقاد دارند که باید نرخ تضمینی گندم تا 2200 تومان افزایش پیدا کند به طور مثال نرخ گندم در عراق ۴۱۵۰ تومان است و این اختلاف قیمت سبب می‌شود برای دلال خرید گندم از داخل و فروش در خارج از کشور صرفه اقتصادی داشته باشد.»

وی با بیان اینکه در تولید گندم به خودکفایی رسیده بودیم و جشنی نیز به همین منظوربرگزار شد، گفت: «مشکلاتی که در این زمینه ایجاد شد باعث شد تا دوباره افت تولید داشته باشیم از این رو دولت باید قیمت گندم را منطقی و به موقع اعلام کند.»

بنابراین گزارش در ادامه این برنامه کارآفرین برتر که در حوزه صنعت بتن فعالیت دارد به توضیح نحوه ورود خود به این صنعت پرداخت و گفت: «از دوران کودکی حافظه خوبی داشتم از سنین پایین تدریس پایه های کمتر را شروع کردم. از ۱۷ سالگی به بعد تدریس در آموزشگاه ها هم داشتم. برای ورود به دانشگاه به من پیشنهاد مهندسی می دادند. در دانشگاه علم و صنعت رشته راه و ساختمان قبول شدم. به دنبال کار نیمه وقت بودم که کار آزمایشگاهی در زمینه مکانیک خاک پیدا کردم.

«حسین فروتن مهر» ادامه داد: «در حوزه دکورسازی فروشگاه کفش هم کار کردم که با ابداع و نوآوری  بنده فروش آنها زیاد شد و حقوق خوبی به من دادند. من پنجاه سال دو شیفت کار کرده ام. بعد از انقلاب به این علاقمند شدم که در حوزه بتن کار کنم. ابتدا کار بتن ریزی کار کردم بعد ماشین آلات خریدم و محلی اجاره کردم برای کار. تلاش کردم کیفیت بتن را بهبود ببخشم که مقاومت آن افزایش یابد.

این کارآفرین برتر خاطرنشان کرد: «در ادامه اقدام به خرید کارخانه کردم و تمام انرژی و توان خود را بر بهبود کیفیت بتن از نظر علمی  گذاشتم. من  به پسران خود گفته ام از هیچ این برند بتن را ساخته ام و باید این را حفظ کنند. برای رسیدن به هدف حتی اگر پول هم داشته باشید باید کار و تلاش کرد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*