خرید ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان سیستان وبلوچستان


خرید ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: همه ساله در استان بدلیل شرایط آب و هوایی برداشت گندم از نیمه دوم اسفندماه در مناطق جنوب سیستان وبلوچستان آغاز می‌شده است ولی امسال بدلیل بارندگی کار برداشت گندم از اوایل فرودین ماه آغاز شده و تاکنون کار برداشت ۴۰۰هکتار از گندمزارهای استان به اتمام رسیده است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۲هزار و۱۵۰هکتار گندم در اراضی کشاورزی استان کشت شده است .

وی بیان کرد: همزمان با برداشت گندم ۱۱مرکز خرید گندم در استان راه اندازی شده وتاکنون بیش از ۱۱۰تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری کرده اند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص قیمت خرید گندم مازاد بر مصرف تصریح کرد: شورای اقتصاد به طور رسمی نرخ مصوب خرید تضمینی گندم معمولی و نان را برای هر کیلوگرم ۱۷۰۰ تومان و گندم دروم را ۱۷۷۰ تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد ابلاغ کرد .

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ابلاغ شده برای حمایت از گندم کارانی که مزارع آنان دارای کنترل کیفی و بهداشتی مطلوب و گندم تولیدی آنان در حد استاندارد و کیفیت ممتاز باشد، گندم معمولی با نرخ ۱۷۵۰ تومان و گندم دروم تا ۱۸۰۰ تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد خریداری می شود .

زورقی خاطرنشان کرد: خرید گندم از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ومدیریت داده های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ثبت مشخصات کرده باشند ملاک عمل خواهد بود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*