تلاش استاندار گلستان برای افزایش سهمیه آرد

تلاش استاندار گلستان برای افزایش سهمیه آرد

استاندار گلستان با اشاره به کاهش یک هزار تنی سهمیه آرد استان نسبت به پیش‌بینی‌ها، گفت: طی مکاتباتی با سازمان غله کشور، درخواست افزایش سهمیه استان به میزان ۱۲۰۰ تن را داشتیم.

به گزارش ایسنا، سیدمناف هاشمی در شورای آرد و نان استان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تعادل بخشی در سهمیه آرد نانوایی‌ها، اظهار کرد: مشکلی در تأمین و توزیع آرد و نان در استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به تعیین سهمیه سازمان غله کشور برای ۳۱ استان، سهمیه آرد همه استان‌ها با کاهش مواجه بوده است. این تعیین سهمیه متناسب با مصرف نانوایی‌های یارانه‌ای و آزادپز انجام شده و به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

استاندار گلستان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از کمبودهای احتمالی، به شرکت غله استان دستور داده شد تا مقدار هزار تن آرد به نانوایی‌های استان اختصاص داده شود.

هاشمی با اشاره تشکیل کمیته‌ای متشکل از اتحادیه خبازان، سازمان صمت، شرکت غله، حوزه‌های نظارتی و استانداری برای بررسی وضعیت آرد و نانوایی‌های استان خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که در استان در حوزه آرد یارانه‌ای به میزان پنج تا ۱۰ درصد مازاد مصرف داشته و در نانوایی‌های آزادپز با کمبود مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در شورای آرد و نان استان تصمیم گرفته شد برای ایجاد تعادل در سهمیه نانوایی‌ها، ۵ درصد از سهمیه آرد یارانه‌ای حذف و به آزادپزها اضافه شود.

استاندار گلستان در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه استان گلستان یکی از مهم‌ترین استان‌های تأمین کننده گندم مرغوب در کشور است و همچنین با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان استانی، مشکلی در تأمین و توزیع نان در گلستان نخواهیم داشت و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*