رغبت کشاورزان گناوه برای کاشت گندم وجو افزایش یافت

رغبت کشاورزان گناوه برای کاشت گندم وجو افزایش یافت

گناوه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: باتوجه به بارش های مناسب، رغبت و انگیزه کشاورزان این شهرستان برای کاشت گندم و جو فصل پاییزه امسال 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

امان الله حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته که از این میزان بیش از 2 هزار 500 هکتار در حاشیه رودخانه حله زیر کشت آبیاری تکمیلی قرار گرفته و مابقی گندم و جو است.
وی اظهارداشت: درصورت بارندگی در حد نرمال و پراکنش مناسب در فصل زمستان پیش بینی می شود 17هزار و 500 تن محصول گندم و جو در فصل زراعی جاری برداشت شود.
وی گفت: 40 هکتار از زمین های بخش ریگ این شهرستان نیز زیر کشت کلزا (دانه روغنی) رفت که از وضعیت سبز و مطلوبی برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی گناوه افزود: 120 تن کود اوره در مرحله اول میان کشاورزان این شهرستان توزیع شده که مشغول استفاده در مزارع خود بصورت سرک (بعداز سبزشدن) هستند و 200 تن دیگر نیز اختصاص یافته که در حال حمل به انبارهای بخش مرکزی و ریگ است.
وی یادآورشد: کشاورزان می توانند برای دریافت کود اوره به جهاد کشاورزی ریگ و گناوه مراجعه کنند.
حیدری گفت: زمان بیمه محصولات زراعی تا پایان آذرماه جاری تمدید شده و کشاورزان می توانند علاوه بر پرداخت حق بیمه خشکسالی، الحاقیه بیمه مذکور را که جزیی و شامل سیل، سرمایه زدگی، زلزله، آفات و زنگ گندم است نیز پرداخت کنند.
کشت پاییزه در شهرستان گناوه از ابتدای آبان امسال آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری کشور است که عمده زمین های کشاورزی آن بدلیل کمبود آب بصورت دیم کشت می شود.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*