ضرورت افزایش سبوس نان در هرمزگان

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-12-19 16:38:35Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
بندرعباس؛

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: میزان استفاده از سبوس در نانوایی های استان استاندارد نیست و نان ها ارزش غذایی کمی دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی افزود: نانوان های استان باید تا پیش از پایان سال میزان استفاده از سبوس را افزایش دهند .

وی گفت: در صورت رعایت نکردن استانداردها در پخت نان با نانوان ها برخورد قانونی می شود.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار هرمزگان افزود: استاندارد ملی سبوسگیری در نان های سنگک بین شش و نیم تا 11 و نیم درصد است.

اکرمی گفت: فرمانداری ها ، دانشگاه علوم پزشکی، غله و خدمات بازرگانی، اداره کل استاندارد و سازمان صنعت معدن و تجارت باید نانوایان را ملزم به استفاده از سبوس به میزان استاندارد در پخت نان سنگک کنند .

فاطمه دباغ سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این نشست گفت: اکنون طرح کشوری غنی سازی آهن و فولیک اسید فرآورده های نان در هرمزگان در حال اجراست.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال 99 این طرح در کشور و هرمزگان به پوشش کامل برسد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای کاهش و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در فرآورده های نان، نمک باید به یک درصد کاهش یابد.

دباغ افزود: اکنون میانگین مصرف نمک در فرآورده های نان در استان 2 و چهار دهم درصد است .

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*