ثابت بودن قیمت نان‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری طی چند سال اخیر

ثابت بودن قیمت نان‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری طی چند سال اخیر

نان صنعتی

رییس اتحادیه نان‌های صنعتی شهرستان شهرکرد گفت: از سال 93 تاکنون قیمت نان‌های صنعتی بدون تغییر و ثابت بوده است.

علیرضا امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از  آنجایی که نان صنعتی فراگیری چندانی در میان مردم ندارد از سال 93 تاکنون قیمت آن بدون تغییر و ثابت بوده است.

وی با اشاره به بی‌توجهی‌های صورت گرفته نسبت به مصرف نان صنعتی میان مردم تصریح کرد: قرار بر این بود که طبق برنامه پنجم توسعه درصدی از نان‌های تولیدی را نانهای صنعتی فرا بگیرد، اما متاسفانه به دلیل تفاوت قیمت نان‌های صنعتی با سنتی، این امر کاملا محقق نشد.

امیری از فعالیت 100 نانوایی آزادپز در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 75 واحد دارای پروانه کسب هستند و صدور مجوز مابقی در دست اجرا است.

رییس اتحادیه نان‌های صنعتی شهرستان شهرکرد با اشاره به حذف یارانه‌ آرد نانوایی‌های آزادپز، تصریح کرد: نان‌های صنعتی مشمول قیمت‌گذاری نیستند و عمدتاً بر اساس رقابت و توافقی نرخ آن‌ها تعیین می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه کارگر، بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های جانبی این امکان وجود دارد که قیمت نان صنعتی و فانتزی نیز افزایش یابد.

امیری با اشاره به راهکارهای توسعه تولید نان صنعتی تصریح کرد: راهکارهای موجود برای توسعه تولید نان صنعتی، شناخت کامل ذائقه مصرف کننده، برخورداری از تکنولوژی مصرف افزودنی‌ها، شیوه عرضه نان و حمایت مناسب از تولید نان صنعتی  است.

رییس اتحادیه نان‌های صنعتی شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: افزودن سبوس به نان به درخواست مشتریان در این واحدهای صنفی منع قانونی ندارد.

وی در پایان قیمت هر کیلو نان سوخاری، صبحانه و نان قندی را به ترتیب 8000، 5000 و 6000 تومان اعلام کرد.
انتهای پیام

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*