رئیس انجمن نان صنعتی استان تهران گفت: تولید 150 نوع نان توسط عمده تولیدکنندگان نان صنعتی موجب گرایش مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

رئیس انجمن نان صنعتی استان تهران گفت: تولید 150 نوع نان توسط عمده تولیدکنندگان نان صنعتی موجب گرایش مردم شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  مهدی خان محمدی رئیس انجمن نان صنعتی استان تهران از ایجاد تنوع در تولید نان صنعتی خبر داد و گفت: برخی از واحدهای صنعتی با تولید حدود 150 نوع نان برای عمده گروه های سنی موجب رونق و گسترش این صنعت و گرایش مردم به نان صنعتی شده اند.
وی همچنین با ابراز امیدواری از استقبال مردم برای خرید نان صنعتی ادامه داد: به سبب افزایش تقاضا در این بخش پیش بینی سرمایه گذاری برای گسترش تولید نان صنعتی می شود و همچنین برای اجرایی شدن هرچه بهتر نیاز به همکاری اداره بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد خواهد بود.
این مقام مسئول با اشاره به ناهماهنگی اداره بهداشت، وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد با یکدیگر که سبب بروز مشکلاتی شده است، اظهار داشت: طبق آئین نامه باید 40 درصد از بخش تولید نان سنتی به صنعتی اضافه شود که به جهت ناهماهنگی این سه سازمان روند اجرایی این برنامه با مشکل مواجه شده است.
وی در ادامه افزود: کانونی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد هماهنگی میان سازمان ها و برای تحت پوشش قرار گرفتن تولیدکنندگان نان سنتی و صنعتی تشکیل شده است.
حذف یارانه موجب کاهش فساد خواهد شد
خان محمدی با اشاره به اصلاح فضای رقابتی میان نان سنتی و صنعتی تصریح کرد: حذف یارانه موجب کاهش فساد و اصلاح فضای رقابتی و سبب گسترش و توسعه صنعت تولید نان خواهد شد.
رئیس انجمن نان صنعتی استان تهران از عللی که سبب دلسردی تولیدکنندگان نان شده است، گفت: دریافت ارزش افزوده از نان صنعتی و مالیات های سنگین از تولیدکنندگان موجب شده تا برخی تولیدکنندگان به جهت ناامیدی از تعهدات اقدام به واگذاری کارخانه های خود به انجمن نان صنعتی کنند.
وی همچنین تصریح کرد: طبق قانون دریافت ارزش افزوده برای نان مجاز نبوده در حالیکه ممیزی ها با استفاده از تفاسیر و سلایق خود هزینه های سنگینی را بر دوش تولیدکنندگان این بخش می اندازند.
عزم ملی پیش نیاز نظارت
هما منصوری کارشناس مسئول نظارت بر استاندارد غذایی سازمان استاندارد با تاکید بر به بکارگیری تلاش مضاعف برای بهبود وضعیت نان صنعتی گفت: سازمان استاندارد با استفاده از تمام توان و به همراه تلاش مضاعف برای اجرای سیاستگذاری ها کمک و همچنین عزم ملی پیش نیاز نظارت خواهد بود.
وی در ادامه افزود: اجباری کردن استاندارد نیاز به بررسی و برنامه ریزی منظم برای بهبود زیرساخت ها دارد و وجود واحدهای خرد و نظارت بر آن ها یکی از موارد مشکل ساز کنترل بر واحدهای تولیدی است.
منصوری با ارائه راهکار در این راستا تصریح کرد: تجمع واحدهای خرد در یک مجتمع موجب تسریع و تسهیل در افزایش نظارت و کنترل سازمان استاندارد بر واحدهای تولیدی خواهد شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*