معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان: کاهش ۵۰ میلیارد تومان هزینه های دولت در بخش آرد و نان استان/ رتبه هفتم گلستان در شاخص های اقتصاد مقاومتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:
کاهش ۵۰ میلیارد تومان هزینه های دولت در بخش آرد و نان استان/ رتبه هفتم گلستان در شاخص های اقتصاد مقاومتی
خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: سالانه ۵۰ میلیارد تومان از هزینه های دولت در بخش آرد و نان استان، کم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، امروز (27 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اقدامات خوب دولت، پایین آوردن هزینه های مازاد در تولید آرد و نان است.

وی با اشاره به کاهش سرانه مصرف آرد شهروندان گلستانی، افزود: سال 70 میانگین مصرف آرد شهروندان بین 14 تا 15 کیلوگرم در ماه بود که در سال 92 به 9.7 کیلوگرم رسید. اما از آن سال تاکنون با اقدامات خوبی که صورت گرفته سرانه مصرف به 6.85 کیلوگرم کاهش پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اظهار کرد: از این محل سالانه 50 میلیارد تومان از هزینه های دولت کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 17.5 درصد نانوایی های استان آزادپز هستند و با اینکه در دو سه سال اخیر مجوز نانوایی صادر نکرده ایم، به دنبال این هستیم در برخی از مناطق جدید و محله هایی که به تازگی شکل گرفته اند، البته با حساسیت بالا مجوز نانوایی های آزادپز به متقاضیان بدهیم.

جابه جایی بیش از 172 هزار مسافر از طریق فرودگاه گرگان

ربیعی یکی از اتفاقات خوب در استان را توسعه پروازهای فرودگاه بین المللی گرگان برشمرد و گفت: در ده ماهه امسال 172 هزار و 768 مسافر از طریق پروازهای این فرودگاه جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ماهانه 17 هزار و 270 نفر از پروازهای فرودگاه گرگان استفاده کرده اند، به افزایش مقاصد پروازی هم اشاره کرد و افزود: قبلا پروازهای فرودگاه گرگان به سه مقصد انجام می شد که در حال حاضر با تلاش های مدیریت جدید فرودگاه، این تعداد به 7 مرکز افزایش یافت.

گلستان، رتبه هفتم اقتصاد مقاومتی را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به برگزاری 23 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان، گفت: در ارزیابی سال گذشته در ارتباط با تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی، استان در رتبه هفتم کشور جای گرفت.

وی افزود: امسال با توجه به اقداماتی که در استان انجام شده است، برآورد ما اینست که جایگاه استان مطلوب تر باشد اما هنوز اعلامی در این زمینه صورت نگرفته است.

ربیعی یکی از محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی را دانش بنیانی برشمرد و گفت: در سه و سال و نیم گذشته 47 شرکت دانش بنیان در استان به ثبت رسیده که 24 میلیارد تومان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*