رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد: آغاز ردیابی سن گندم در 37 هزار هکتار مزارع جنوب کرمان

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

آغاز ردیابی سن گندم در 37 هزار هکتار مزارع جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کار ردیابی آفت کلیدی سن گندم در سطح 37 هزار هکتار از مزارع این منطقه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سیدیعقوب موسوی عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با سن گندم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سن گندم یکی از آفات مهم و کلیدی محصول استراتژیک گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: به دلیل وجود این آفت سالانه در بهمن ماه مزارع گندم منطقه ریزش کرده و در صورت عدم مبارزه به‌موقع خسارت‌های قابل توجهی به محصول گندم وارد می‌شود.

موسوی تصریح کرد: هر ساله به‌منظور جلوگیری از خسارت‌های این آفت، تمهیدات لازم در زمینه ردیابی آفت و نظارت بر عملیات سمپاشی توسط اکیپ کارشناسی حفظ نباتات انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به مشاهده این آفت در نیمه اول بهمن‌ماه سال جاری در مزارع منطقه و به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی کارشناسی مدیریت‌ها و مراکز خدمات تابعه جلسه ستاد سن برگزار و تمهیدات لازم برای ردیابی و مبارزه به‌موقع با آفت اتخاذ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: سال گذشته در سطح بیش از 31 هزار هکتار از مزارع این منطقه با سن گندم مبارزه شد.

موسوی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری نیز کار ردیابی آفت کلیدی سن گندم در سطح 37 هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان از اوایل اسفند‌ماه در منطقه آغاز شود.

وی ابراز داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، عملیات سمپاشی علیه پوره‌های سنین مختلف سن گندم نیز تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش فارس، جلسه ستاد مبارزه با سن گندم با حضور رئیس و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مدیران جهاد کشاورزی و کارشناسان حفظ نباتات منطقه برگزار شد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*