مدیر عامل مجمع نخبگان کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: خرید تضمینی گندم بر مبنای کیفیت، پایداری تولید را به همراه دارد

مدیر عامل مجمع نخبگان کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خان محمدی گفت: در سایر کشورها خرید تضمینی بر مبنای کیفیت انجام می شود و در نظر گرفتن این امر در کشور برای ارتقا سطح کیفی محصولات کشاورزی الزامی بنظر می رسد.

علی خان محمدی مدیر عامل مجمع نخبگان کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به  افزایش 2 درصدی خرید تضمینی گندم اظهار داشت: این گمانه زنی ها و تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال های آتی پیامد منفی در بر خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به گذشت چند ماه از فصل کشت، افزایش ناچیز نرخ خرید تضمینی در تولید گندم سال آینده تاثیری ندارد چرا که اکثر مناطق تولیدی کشت خود را انجام دادند اما  در سال های آتی به سبب کاهش انگیزه کشاورزان پایداری تولید ادامه نخواهد یافت.
خان محمدی ادامه داد: در سایر کشورها خرید تضمینی بر مبنای کیفیت انجام می شود و در نظر گرفتن این امر در کشور برای ارتقا سطح کیفی محصولات کشاورزی الزامی بنظر می رسد.
مدیر عامل مجمع نخبگان کشاورزی با اشاره به دیگر عوامل موثر در پایداری تولید بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، توسعه ماشین آلات و ادوات کشاورزی می تواند استمرار پایداری تولید را به همراه داشته باشد.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*