معاون وزیر جهاد کشاورزی: سالانه بیش از 10 رقم جدید گندم در کشور تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سالانه بیش از 10 رقم جدید گندم در کشور تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: سالانه بیش از 10 رقم جدید گندم در کشور تولید می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی با اشاره به رشد بسیار خوب کشور در تولید گندم گفت: در این راستا سالانه بیش از 10 رقم جدید گندم در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسکندر زند ظهر امروز در حاشیه بازدید از موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا و با توجه به اینکه صنعت کشاورزی در کشور یکی از مهمترین صنایع برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود لذا توجه به توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی از مهمترین مسائلی است که می‌تواند ما را به رشد و توسعه اقتصادی برساند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در بخش‌های مختلف کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم،‌افزود: در این راستا لازم است تا از این ظرفیت‌ها در مسیر رشد و بهبود بخش‌های مختلف کشاورزی گام برداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه بیش از 10 نوع گندم جدید در کشور تولید می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشور 70 رقم گندم در عرصه‌های زراعی داریم اما این نوع بذور گندم برای برخی از مناطق گرم و سرد مناسب نیست و لازم است تا از کمک‌های بین‌المللی استفاده کنیم.

زند در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ما در عرصه تحقیقات گندم پیشرو از کشورهای دیگر هستیم، ‌گفت: در این راستا می‌توانیم در زمینه رسیدن به یافته‌های جدید در عرصه گندم و جو حرف اول را در خاورمیانه بزنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون نیز در این عرصه در حال انجام تحقیقات و پژوهش هستیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 30 لاین و رقم جدید در این موسسه در دست بررسی است.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*